Česká pošta – sice nedoručujeme, zato zdražujeme ...

22. 02. 2019 13:45:13
Management ČP bez náhrady propustit se zákazem práce ve státních firmách, řadové pracovníky losem rozdělit mezi fungující konkurenci.

Česká pošta zveřejnila nový ceník – od března si připlatíme, jak jinak. Takže si to můžeme shrnout :

  • ČP působí na trhu, kde je vícero společností, které nabízejí přepravní ~ doručovací služby.

  • Jako jediná požaduje po státu kompenzaci (dotaci) na svůj provoz.

  • Jako jediná v oboru nabízí „doplňkové služby a prodej“, které s poštovní~přepravní~doručovací službou nesouvisejí

  • Jako jediná nefunguje.

Pobýváme s přítelkyní na samotě, přístup od okresky po nezpevněné cestě 800 m, přes louku nějakých 600 m. Přestože máme č.p. (číslo popisné), tak Česká pošta považuje za naprostou samozřejmost, že na naši adresu nedoručuje. Nedávno byla suseda na nemocenské. 1. nemocenská nedorazila, 2. nemocenská taky nedorazila a protože musí nejen jíst, ale i platit za energie a hypotéku, tak volala na „sociálku“ proč ji hergot neposílají nemocenskou. Ta dobrá duše na konci drátu ji s údivem odpověděla, že nemocenskou 2x samozřejmě poslali, ovšem 2x mají poukázky zpět s poznámkou „nevyzvednuto“. A prej pokud chce peníze, tak si je holt musí vyzvednout ... poštovní holuby zatím nemaj. O sousedu se pokusil infarkt a bleskem vyrazila na poštu ... tam dostala málem druhý, protože děvucha za sklem se jí smála do obličeje, že prej proč bydlí v take ďuře. Ten kravál co tam pak nastal byl až takový, že jsem měl za chvíli provinilý telefon od pracovnice ČP, že prej budou muset nás dva na samotě nějak vyřešit a kdybych byl tak laskav a přišel se domluvit. Dorazil jsem a s úsměvem se ptám, copak, copak, asi tady byla suseda... že? Prej, že jo a barák vydržel jen díky silnejm základům. Tak říkám dobrá – dejte nám ty vaše modré schránky na odbočku z okresky na tu našu polňačku a je to. Tohle prej nejde – modré schránky došly. Dobrá, když nejsou schránky, tak nejsou, co naděláme. Ale máte tady prázdné P.O. boxy – tož nám to házejte do jedneho teho P.O. boxu. To by prej šlo, měsíční poplatek je nějakých směšných 50,- Kč. Tu cenu nevím přesně, bo už jak začala směrem k tomu, že bychom za to měli platit, tak jsem začal mít tmu před očima ... Ovládl jsem se a říkám – děvucho, máme platit za to, že vy na naše adresy nedoručujete? I temu mladému stvoření došlo, že cosi není jak má být a provinile špitla – když my to zadarmo jaksi nemožeme. Hmm, víte co – jak máte pod oknem tu krabicu, kde máte seřazené doporučené dopisy podle data dodání (nikoliv podle abacedy – to aby se v tom nedalo hledat) ... tak dejte vedle ni druhú, velkým napiště PASEKY (to jsme my) a vše co nám dojde, tam házejte. My totiž min. 1x týdně jezdíme do civilizace nakoupit, tak se stavíme a pokud něco v krabici bude, tak nám to dáte. Hmmm (pro změnu ona), to nejde, tady jsou jenom doporučené, listovní chodí doručovatelkám, balíky balikářovi. Neměl jsem už sílu ji napovědět, že by o novince mohla říct i svým kolegům, kteří by tak dostali na zvážení, zda jít několik set metrů po luce nebo pár metrů ke krabici u okna na poště. Poraženě jsem opustil poštu a říkal si, šak počkajtě lumeni, je jen otázkou času, kdy susedě nedoručíte zase něco důležitého ... tož snad pak.

Moje poslední zkušenost : Na konci roku jsem si nechal poslat náhradní díl na auto - turbodmychadlo. Ve spěchu jsem přehlídl, čím to budou posílat. ČP jsem v duchu vyloučil, bo bývá takym zvykem, že náhradní díly mají být v servise druhý den po objednání ... a tento termín stíhají všichni – kromě ČP. No nic, objednal jsem, susedovi co má servis, volám, že to bude mít jutro na dílně. Večer za ním jdu a ptám se jestli auto už je. Říká – dodej turbo, druhej den to máš. Znervózněl jsem, bo jsem začal mít taký divný pocit. Valim dodom, na netu vyhledám telefon na odesílatele turba a volám .... turbo posláno jak jsme se domluvili, v SMS zašle tracking number. Nevěřícně koukám na SMS ... oni to poslali ČP !! No nic, jdu na web ČP a zadávám číslo zásilky .... hurááá, turbo je na světě, ale v překladovém depu v Ostravě. Za dobu co je konkurence schopna doručit zásilku od odesílatele k adresátovi, tak ČP ji doručí na své 1. svozové depo. Úctyhodný výkon, klobouk dolů. No nic, říkám si ... bude další den. Nebylo. Turbo jsem si vyzvedl osobně na poště (abych věc urychlil) až další den – a to jsem fakt jak ohař hlídal, kdy to jejich auto doveze ze vsetínského depa. Vyzvedávám turbo a valím do servisu, kde na to čekají. Rozbalíme ... a ... a turbo je rozbité. Někdo s balíkem čutal asi fotbal. Mět menežera ČP vedle sebe, tak tohle píšu zpoza katru, kde si odpykávám 20 let za vraždu.

Na obecním plese dávám historky s ČP u stolu k dobru, všichni se smějú, jen jeden se krčí tím víc, čím dýl mluvím. No aby ne!! ... dyť je to doručovatel pro susední dědinu a na plese je proto, bo jeho robka je sestrou jedné naší vesnické děvuchy. Naráz se pochlapil, narovnal a řekl – tohle si beru na starost. Ty co rozvážej k vám do dědiny znám velmi dobře, domluvím to. Co mám povídat, z plesu jsem odcházel jako VÍTĚZ. Asi za měsíc u další vesnické akce za mnou ta dobrá duša přišla, vzala si mě stranou a říká – nezařídil jsem to, sám taky odcházím, bo to co se tam nyní děje nemá obdoby ...

Jen pro ilustraci uvedu jak to chodí s PPL, DHL, DPD příp. jinými. Při objednávce v eshopu napíšu poznámku, že místo doručení je pro dodávky nedostupné a nutno předem volat na uvedený telefon. Napřed přijde SMS s info, kdy budou asi doručovat, pak mám s předstihem telefon a buď čekám na odbočce z okresky nebo se domluvím, že jsem ve městě a odchytím si ho tam nebo mu řeknu u koho a kde to má nechat – to když nejsem doma. Tohle funguje se všemi bez problémů ... tedy kro mě ČP.

Nevím jak za Vás, ale za mě : management ČP bez náhrady propustit se zákazem práce ve státních firmách, řadové pracovníky losem rozdělit mezi fungující konkurenci.

Autor: David Dvořák | pátek 22.2.2019 13:45 | karma článku: 40.51 | přečteno: 1785x

Další články blogera

David Dvořák

... a jako další opatření chystáme zastropování cen lokomotiv.

Věta použitá v nadpise mě napadla spontánně jako první, když jsem se dozvěděl, jak chce premiér Fiala zkrotit vysoké ceny pohonných hmot.

12.3.2022 v 13:13 | Karma článku: 38.38 | Přečteno: 1187 | Diskuse

David Dvořák

Něco si přej ... padá rubl

Dotaz na rádio Jerevan: Je pravda, že ruská měna rubl je ve volném pádu a životní úroveň Rusů padne na samé dno?

3.3.2022 v 13:13 | Karma článku: 26.91 | Přečteno: 745 | Diskuse

David Dvořák

Co je neekologické, to se zdaní …

Na webu seznamzpravy.cz vyšel článek s názvem: “Co je neekologické, to se zdaní. Jak chce Česko ozelenit ekonomiku“. Jako příslušník starší generace bych si dovolil nabídnout překlad do lidštiny...

19.9.2021 v 16:16 | Karma článku: 37.74 | Přečteno: 1209 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 17.13 | Přečteno: 209 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 26 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.11 | Přečteno: 284 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.53 | Přečteno: 495 | Diskuse
Počet článků 250 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1693

Pivko moc nemusím, ale jedno na genialitu našich vůdců dám. Jinak - čím jsem starší, tím více mi vadí páchání zla na dětech a bezbranných, ve zbytku jsem asi celkem normální ....

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...