Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K88a91r10e17l 72Š14r55e66j19b18r 3793253887460

Tady se někdo odkopal

+1/0
21.1.2019 1:12

J37o64s31e12f 27P74r89o97c45h30á84z18k87a 3400265484105

Abyste si trochu připomněl krásnou socialistickou minulost, doporučuji Vám přestěhování do KLDR nebo na Kubu. Všude jinde Vámi opěvovaný socialismus zkrachoval a Kuba od něj také odchází. Bylo to neudržitelné, navíc dnes je u nás nejvyšší životní úroveň v historii včetně průměrného věku. Jen ta paměť se moc nezlepšila.

+8/−5
20.1.2019 23:20
Foto

J90a92r97o69m76í45r 44P78e66t50ř46í53k 6934551379248

Ano, až na ten skoro milion lidí v exekuci, desetitísíce bezdomovců a mladé rodiny, které se do konce života nezmohou na vlastní byt.

+3/−1
21.1.2019 14:00

P21e73t62r 15B66r84o38d36s24k11ý 5126703515299

...... jasně, stručně, výstižně !R^

+3/−3
20.1.2019 21:07

J46o78s78e91f 40P25o96t52r 6380931547669

Já, na rozdíl od vás, jsem socialismus budoval 40 let a můžu vám říct, že nemáte ani v jednom řádku pravdu. Sice jsme hlady neumírali, , ale obchody byly poloprázdné a zboží bylo kšunt.

Proč myslíte, že v Listopadu demonstrovalo milion lidí? Ne kvůli svobodě, ale chtěli barevné televize, nablýskané spolehlivé auťáky, neonové školní brašny pro děti, jezdit na dovolenou k teplým mořím po světě ....Všechno to dneska máme, dokonce si to můžou dovolit i ty pokladní z Kauflandu.

Já osobně té době nejvíc zazlívám tupost a primitivnost. Třeba číst Rudé právo, tomu jsem vůbec nerozuměl, první tři stránky bylo iracionální politické školení o plnění výroby, brigádách socialistické práce, vedoucí úloze Strany...... Mimochodem cenzura se týkala i vražd a sebevražd, protože ty v dokonalém a šťastném socialismu nemůžou existovat, jediné co bylo povoleno byly dopravní nehody.

Stejně to bylo s těmi, kterým dneska říkáme bezdomovci a žebráci. To víte, že tenkrát také existovali jen byli okamžitě odklízeni do vězení a do blázinců.

To, že nemůžeme dohonit Západ je proto, že myslíme a pracujeme socialisticky, ale životní úroveň chceme mít kapitalistickou

+19/−2
20.1.2019 18:34

J82i94ř33í 56Ř97e76z90n62í59k 4252142733475

Rudé právo jste číst nemusel, stačilo číst Mateřidoušku.

0/−3
20.1.2019 18:59

L85u35k23a41s 49F31i42k75r 8941970276161

Tak takhle jste ziskaval informace - no mnohe to vysvetluje.

+4/0
20.1.2019 19:33

J24o76s45e83f 95P76o19t75r 6720401707539

pane Fikr,

je vidět, že jste zřejmě holobrádek. Kdybyste žil v té době, tak byste věděl, že prostě jiný zdroj informací nemáte. Jinak samozřejmě, což jistě asi vy nepochopíte, jsme tomu ideologickému boji nevěřili ani slovo. K tomu Rudému právu bych chěl dodat, že jediné reálné informace byly na poslední straně a týkaly se sportovních výsledků.

+6/0
20.1.2019 19:45

J28o77s54e71f 74P37o83t29r 6620861657779

pane Fikr,

omlouvám se, v zápalu boje jsem přehlédl, že vaše reakce byla na pana Řezníka!

+2/0
20.1.2019 19:58

L20u27k25a62s 14F45i49k29r 8371580806691

Rocnik 1969.

0/0
20.1.2019 20:42

J76o84s24e41f 18P96o37t19r 6620821697959

pane Řezník,

představte si, že jsem jako nestraník byl šéfem potravinářského závodu o 50 lidech a dokonce jsem jeden rok dostal odborářské vyznamenání "Nejlepší podnik okresu" - skutečně píšu pravdu. Bylo mým úkolem být neustále v obraze včetně, jak se ta tupost a primitivnost vyvíjí.

+4/0
20.1.2019 19:52
Foto

J12a64r31o33m33í89r 32P94e23t58ř27í27k 6654911609198

S nadpisem souhlas, protože Západ buď naše prosperující firmy koupil a tam, kde naše vedení odmítlo naše firmy Západu prodat, tak je Západ nechal zkrachovat tím, že je nepustil na obsazené světové trhy.

+4/−2
20.1.2019 18:27

V35o35k13o98u50n 95V90l14a60d97i14m31i77r 8682498119638

Ano, ten zlocinny zapad jim zakazal prodavat jejich mizerne Diskzbozi do sovetskeho svazu.

Je zajimave na priklad Bosch, Rodenstoch, nebo VW co koupili ceske firmy jim naopak pomohli prorazit na svetove trhy. mate opravdu velmi uzky uhel pohledu.

Proc vam vlastne odpovidam, kdyz mi napisete zase nejakou pouckou z dilny KSCM?

+10/0
20.1.2019 18:52
Foto

J42a91r18o42m84í96r 13P34e89t47ř80í71k 6644231899408

Uvedené západní firmy získaly levnou kvalifikovanou pracovní sílu, která jim významně pomohly v rozvoji. Současně tyto firmy získaly i náš trh.

+1/−2
20.1.2019 19:46

V45o57k53o56u44n 91V13l24a34d42i28m38i33r 8892908799588

Ano, presne tuto poucku jsem od vas cekal. Je videt ze mate rychle spojeni do sekretariatu. ;-D;-D;-DVy jiste platite lepe nez ty mnou uvedene firmy.

+4/0
20.1.2019 20:10
Foto

J77a64n 37Ř28e26h27á91č28e11k 7460706101655

No, v lecčems máte pravdu, ale dívám se na to takhle.

Ploužíte se po ulici a bohatší člověk vám nabídne práci. Nedělá to z nezištné lásky, ale je prostě pragmatický. Byl byste raději, kdyby vám daroval almužnu?

(já vím, byla tu možnost založit firmu CZ... ale udržela by se na trhu?)

+2/0
20.1.2019 17:49

L78e36o48n18a 86B37l14a52h20o84v57á 5250399709723

Ve vládním scénáři ekonomické reformy schváleném Federálním shromážděním v září 1990, byl cíl hospodářské transformace označen jako přechod od centrálně plánované ekonomiky k tržní ekonomice.

Jako první přišla na pořad dne tzv. malá privatizace, v níž byly vydraženy tisíce malých podniků, restaurací, hotelů, obchodů, dílen. Byla to sice transparentní a spravedlivá metoda, ale narazila na fakt, že většina lidí žádné peníze neměla a ani si je vydělat nemohla. Žádný kapitál se nahromadit nemohl.

Ten měla jenom komunistická nomenklatura a podnikatelé na černém trhu, od veksláků přes různé meloucháře a šéfy obchodů s úzkoprofilovým zbožím, zvyklým na úplatky. Takže je jasné, kdo z dražeb mohl profitovat - převážně příslušníci těchto dvou skupin.

Podobné to bylo s privatizací výrobních podniků, které z velké části přešly do majetku původního komunistického managementu, protože ten měl přístup ke klíčovým informacím. Stačí se rozpomenout, které privatizační projekty vláda na podzim roku 1991 schvalovala jako první...

+10/0
20.1.2019 18:30
Foto

P70e16t61r 24Š90i79n84d63e22l75á17ř 8399366395524

Zatímco obyčejní lidé na ulicích naivně cinkali klíči, tady se děly v zákulisí ze strany nomenklaturních kádrů KSČ a bývalých veksláků s tuzexovými bony věci, ze kterých se ti obyčejní lidé dodnes nevzpamatovali. ;-(

+3/0
21.1.2019 11:21

V73o12k76o63u41n 62V58l96a50d82i91m30i72r 8212278429688

Jestli se nepletu, tak tenkrat vzali Cesi plnou naruci jak praci, tak i tu almuznu ktere se dne rika dotace.

+1/0
20.1.2019 18:54
Foto

P12a62v57e37l 74K64a47l51a87b56i63s 3537738606951

PŠM po 40 letech.

+12/0
20.1.2019 16:20

M23a83r55e14k 51V36a92l19i38č53e12k 2271509954910

... a já co mi to připomíná...

+5/0
20.1.2019 16:31

J43o48s64e89f 95S66l36a89v25í73č12e97k 4923206706503

Myslíte? Máme kapitalismus? Máme. Základním cílem kapitalismu je zisk, ne nějaké žvanění na téma svoboda a demokracie. Uvolnili jsme trhy, které byly západem okamžitě obsazeny.

+5/0
20.1.2019 16:38

M85a39r28e68k 76V96a43l86i64č60e35k 2641289454210

A za socialismu jsme uvolnili nejen trhy, ale také svědomí a přišli tak nejen o konzervy luncheonmeatu v regálech...

+1/0
20.1.2019 16:50

L45e34o47n59a 70B20l34a95h15o27v26á 5280249359613

Tak ještě můžete dodat, proč jsme ty trhy uvolnili. ;-D

+2/0
20.1.2019 17:05

P89a20v44e42l 41V76e63r66n73e73r 1713663562187

R^;-D tak to je jasne, protoze novy manazeri dosazeni do vedeni podniku meli komunisticke ekonomicke skoly a o trznim hospodarstvi vedeli kulovy.

0/0
20.1.2019 19:46

M12i75l63a60n 54Š65ť86a57s84t32n89ý 8258292925727

Dejte si raději ještě pár škopků...:-P

+3/0
20.1.2019 16:14

V70l79a26d67i49m35í72r 73M18a11l77ý

Jsem šťastný, že Západ naše trhy vůbec bere vážně a má o ně zájem. Ze začátku to tak nevypadalo.

A pokud chtějí na našich trzích prodávat, musí tu být nejdřív nějaká kupní síla, jinak jsou jim k ničemu. Jsem rád, že se to postupně lepší a že západní zboží, po kterém jsme dříve jen pošilhávali, můžeme dnes kupovat.

+3/0
20.1.2019 15:20

J13o57s83e92f 95S46l62a39v58í18č24e52k 4603736176343

Šťastný být můžete. Vaše teorie priority kupní síly je zralá na Nobelovu cenu.

0/0
20.1.2019 16:42
Foto

F33r85a56n18t85i47š46e80k 11K10š85í39r 2509616505

Problém není Západ, ale vlastní stát. Ten z každého produktivně činného člověka získá pod pohrůžkou násilí až 75 % toho co vytvoří. Jednoduše řečeno, nebýt státu, platy by mohly být dvojnásobné a ceny poloviční.

+3/0
20.1.2019 14:56

J89i86ř46í 64Ř18e54z37n48í96k 4282822393425

Ale vůbec ne, soukromé bezpečnostní agentury by nás přišly na daleko větší peníz. A navíc by si nás rozdělily další státy.

0/0
20.1.2019 15:02
Foto

F22r71a12n25t88i60š65e48k 84K24š31í93r 2709456555

Někoho ano, někoho ne. To máte jako s každou službou, nebo výrobkem. Můžete si je pořídit extrémně levně, nebo extrémně draho. Mezi tím leží obrovská škála možností, kde si nakonec každý vybere tu, co je pro něj nejvýhodnější.

0/0
20.1.2019 15:44

J25o45s62e52f 28S66l61a11v69í85č70e69k 4243416296693

Dvojnásobný plat a ceny poloviční. To se mně líbí. Pane Kšír mohl byste mi objasnit jak si život bez státu představujete? To si mám pořídit takové ustrojení ve kterém se fotografujete a šavli nebo něco lepšího?

0/0
20.1.2019 15:20
Foto

F88r29a63n50t67i86š24e37k 34K72š88í34r 2489606505

Těžko vysvětlovat, když jediné co vás napadne je to co jste napsal. Ideologie která se zabývá společností bez státu se jmenuje anarchokapitalismus. Tato ideologie se opírá o rakouskou školu ekonomie a o etické principy, které ústí do NAP, což je princip neiniciace útočného násilí. Cesta k těmto myšlenkám je otevřena každému člověku, co je nakloněn ke svobodě, ale rozhodně není jednoduchá. Prakticky každý kdo s touto myšlenkou přišel napoprvé do styku, okamžitě věděl, že to nemůže fungovat. Takto jsme totiž všichni indoktrinováni. Pokud o tom člověk začne víc přemýšlet a získávat znalosti o tom jak lidé jednají a neopustí základní etické principy, pak vždy k této ideologii dospěje a přijme ji za svou. Co je na této ideologii také zajímavé je to, že ji nelze nikomu vnutit násilím. To znamená, že jsme ti poslední, co by organizovali, nebo se zůčastňovali nějakých revolucí.

+2/0
20.1.2019 15:41

J86o59s65e12f 50S13l47a76v89í92č14e49k 4233296746943

Nejsem asi tak vzdělaný jako Vy, rakouskou školu ekonomie neznám. Bohužel nedovedu pochopit jak by tato teorie mohla být v praxi realizována za existence jediného agresivního člověka.

+1/0
20.1.2019 16:50
Foto

F78r69a81n11t34i81š26e90k 73K76š74í37r 2899416885

Já to chápu, že to nedovedete vtěstnat do rámce vašich znalostí a zkušeností. Co se týče ochrany před agresivními jedinci, tak tohle by se řešilo velmi snadno pomocí pojistných a bezpečnostních agentur. Navíc anarchokapitalistická společnost by nikomu nebránila, aby se před náhodným násilím bránil tím, že si například opatří střelnou zbraň.

0/0
20.1.2019 19:44

A21n45t46o19n29í37n 81R62a66č47i25c26k73ý 4760926190870

To funguje tak, že banditovi řeknete "neiniciace útočného násilí" a on vás probodne kordem. Váš kamarád vypíchne, že banditovo jednání nesouzní s rakouskou školou ekonomie a bandita ho propíchne taky.

0/0
20.1.2019 19:19
Foto

F21r52a23n38t68i90š67e84k 34K83š85í59r 2389696125

Ano takto to chodí tam kde je vám zakázáno bránit se. Anarchokapitalistická společnost bude většinou plná ozbrojených jedinců, proto to útočníci budou mít daleko těžší, než v současné době.

+1/0
20.1.2019 19:50
Foto

Z61d12e71n59ě12k 82B37á84r59t42a 2103484677435

Ufnukaný blábol starého komunisty...já jsem si vždycky říkal co to muže být za lidi,co berou vážně Soukupa.No a ted to vím,uplně ti nejhloupější s klapkama na očích.Jediné plus na to Vašem spisku je to,že i Vy jste si všiml,že Soukup je jen kašpar,který na politiku nemá...

+19/−2
20.1.2019 14:56

L10a73d10i10s80l28a12v 30J46í97l16e77k 9282609522561

"Zlikvidují naši výrobu, aby sem mohli dodávat svoje zboží" to je oblíbené tvrzení demagogů. Podmínkou toho, aby tady měli odbytiště je, že tady bude dostatečná kupní síla. Kdyby u nás byla veškerá výroba utlumena, nic by tady neprodali.

Zmínil jste Tatru Kopřivnice. Bývám tam dosti často, tak některé poznámky: Nákladní vozy se tam nevyráběly na páse, jako v západních automobilkách, těm nemohli konkurovat. Přišli s jiným nápadem: Dělají vozy v malých sériích. Například firma vyrábějící autojeřáby potřebuje podvozek s deseti nápravami. Tatra jim ho udělá. Domluví se kolik náprav vpředu a kolik náprav vzadu má být řiditelných a mnoho dalšího a udělají jím například požadovaných deset kusů. Když přišel zákazník s požadavkem, že potřebuje pár podvozků s koly, které se mohou otočit o 90°, tak mu ho taky udělali. Takový jeřáb pojíždí dopředu a dozadu, když otočí kola o 90°, tak pojíždí doprava a doleva. "Hoši, kolik těch typů již dnes vyrábíte? Stovku?" ptal jsem se při poslední návštěvě. - "Asi sto padesát" zněla odpověď. Myslím, že to je jediná naše továrna na nákladní automobily, která dokázala přežít díky velkému úsilí najít skuliny na trhu. Samozřejmě ji k udržení výroby pomáhá naše vláda objednávkami vozů pro armádu, ovšem je to zlomek toho, co objednávalo socialistické ministerstvo obrany.

Jiný příklad. Asi před 15 lety jsem přišel do Škody Mladá Boleslav a jeden dělník v kovárně držel v ruce dvě ojnice a říkal mi: "Tak se podívejte: toto je ojnice, kterou vyrábíme my a toto je ojnice z Německa. Vidíte ten rozdíl? A my musíme zrušit naší výrobu a budou se vozit ty německé." Ta naše ojnice skutečně vypadala lépe, místo po ostřižení výronku bylo přebroušené, u té německé nabylo. Tak jsem se o to začal zajímat a zjistil jsem, že v Německu kovou ojnice na automatické lince osazené vřetenovými lisy, u nichž je možné regulovat sílu úderu. Hotové ojnice se váží a síla úderu se nastavuje tak, aby byly na gram stejně těžké. Stejně těžké ojnice je jedno z mnoha opatření, kte

0/0
20.1.2019 14:49

J78o80s87e86f 56S70l25a90v47í38č18e69k 4853526196573

Vždy mě pobaví když někdo, kdo o problému nic neví napíše takovou disputaci.

0/0
20.1.2019 15:23

L66e46o66n49a 84B84l37a69h30o43v10á 5500239149753

Mě zase pobavilo vaše nedávné tvrzení, jak "vorošilky" (sic!) ukradly kus Národního divadla a Kalousek jim při tom pomáhal.

+4/0
20.1.2019 17:09

L59a66d97i88s53l68a85v 55J23í27l38e83k 9892799732211

Stejně těžké ojnice je jedno z mnoha opatření, které zaručuje, že motor má tichá chod. Kdo pamatuje hlučnost socialistických automobilů, nemusím mu nic vysvětlovat.

Když jsem byl v AUTO Mladá Boleslav před třemi roky, ukázali mi několik pěkných novinek, ale nemohu o nich psát. A to je další rozdíl: Dříve se docela malému úspěchu věnovaly články v novinách a hodně se nafukoval. Dnes to novináře nezajímá a firmy většinu novinek tají.

0/0
20.1.2019 15:32

V75o21k62o67u69n 93V16l88a39d94i13m58i86r 8492808899958

Tak jsem si precetl clane i diskusi. Zaujali mne ti dva, kteri psat nemusim, a vzpomel jsem si na udajny projev na sjezdu KSC, kde jisty funkcionar mel prohlasit: K cemu by nam byly nejake polovodice? my si pockame az budou celov

+4/0
20.1.2019 14:37

V24o14k92o35u85n 20V68l23a76d79i92m71i66r 8982848409628

Aha, nelibilo se. Tak pokracovani.

My si pockame az budou celovodice a pak rozjedem vyrobu naplno.

0/0
20.1.2019 14:38

J36i38ř46í 91Ř23e91z95n14í82k 4642392893525

Vy jste tomu funkcionáři věřil? Pracovníci výzkumného ústavu Popova rozvíjeli výrobu polovodičů velmi usilovně. Vy jste to Svobodné slovo četl velmi povrchně.

0/−1
20.1.2019 14:51

V63o40k87o12u98n 83V58l16a82d85i76m57i11r 8792388189458

Povidejte o tom pane docente. To mne uzasne zajima. Ja tam totiz pracoval.

Jestli ovsem myslite ten na Novodvorske.

+1/0
20.1.2019 14:56

J33i45ř59í 11Ř19e28z63n66í77k 4222792433885

Chcete říci, že se tam nezabývali v r. 1967 přípravou výroby polovodičů?

0/−1
20.1.2019 15:05

V15o84k57o47u89n 50V17l36a20d81i40m78i76r 8322628159458

Chci. Zkoumali a zkoumali. Ale o nejake vyrobe nemohlo byt vubec reci, jen rucni prace.

Pokud vite vic rad se poucim a se mnou jiste jeste par zijicich kolegu.

+1/0
20.1.2019 15:16

J44i94ř33í 54Ř55e92z66n16í14k 4382782833455

Vzhledem k tomu, že ČKD Polovodiče se stal největším výrobcem polovodičů v Evropě, tak šlo ze strany onoho funkcionáře o pěkné blufování.

0/−1
20.1.2019 15:22

V26o79k93o13u52n 86V51l26a31d90i28m94i26r 8192488299778

Coze? Byvala Janeckarna a nejvetsi vyrobce polovodicu v Evrope?

Pane docente vy opravdu dokazete pobavit.

Vy jste ji jiste nevidel, stejne jako fabriky firem Siemens, ITT, Alcatel, SEL, Motorola a dalsich.

+1/0
20.1.2019 15:40

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz