Pondělí 8. srpna 2022, svátek má Soběslav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 8. srpna 2022 Soběslav

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J42o97s97e17f 40M77e45r40u80n12k25a 6192600853297

Pane Zieglere, nedávejte jen ubohé mínusy, pokuste se můj názor argumenty vyvrátit. Já jsem také antikomunistou, dnešní Rusko též nemusím, ale to neznamená, že budu hýkat jako osel nad příšernou politikou Británie a Francie ve 30-letech.

Zítra jedu do Budějovic, tak nastudujte Vítkovce a Rožmberky, ať v hospodě kde se setkáme nemluvím jen já. Kolem páté hodiny. V jaké hospodě se sejdeme ?

+4/0
30.9.2020 11:51
Foto

Z80d64e88n27ě67k 68Z11á43m82e41č97n24í81k 1560791848417

v takových chvílích ziegler vadne, pokud nekydá, za hlasitého hýkání jandové, na rusáky, komunisty nebo číňany, je vedle

+1/−2
30.9.2020 12:51
Foto

J28a18n 43Z33i27e32g57l44e96r 1961106461868

Ono je třeba umét posuzovat fakta v kontextu pane Merunko a to vy neumíte.

+1/−3
30.9.2020 15:38
Foto

J79a20n 38Z60i28e79g72l48e13r 1491406641258

Napište mi mail pane Merunko a domluvíme se. Je uveden u mého blogu.

0/0
30.9.2020 16:05
Foto

J75o42s62e62f 82M10e27r83u90n52k51a 6952620413417

No konečně. Už jsem Vám jednou psal. A já to nemyslím ve zlém, vlastně bych chtěl přátelskou diskusi.

O rodu Schwarzenbergů jsem nic nepsal. Vím, že oni zůstali věrní. Tento rod má téměř v každé generaci jedinečnou osobnost.

Já se tedy více zajímám o středověk.

Takže navrhuji mír. Já Vám napíšu mail, a pokud nemáte čas zítra, probereme pár věcí mailem a pak uvidíme.:-)

0/0
30.9.2020 17:10
Foto

J82a69n 70Z11i95e95g60l87e85r 1311386981228

Já zítra mám čas. Ale nebudeme to řešit tady, prosím mail. :-)

0/0
30.9.2020 17:58
Foto

J91o25s67e12f 68M12e56r25u80n44k23a 6982290123887

Jasně:-)

0/0
30.9.2020 18:49
Foto

J66i85ř63í 64D48o40u64t42n77á39č 3677296245533

Když už, tak jako arbitr tam byla itálie ..GB jen protože měla smlouvu s francií a ta s ČSR

+2/0
30.9.2020 11:10
Foto

J76o40s54e10f 14M90e74r83u49n37k60a 6842250123357

Ne, Britové na sebe vzali roli arbitra. Viz jednání s Hitlerem, mise Runcimana. Svým postupem vyvolali nejistotu ve Francii. Tehdejší politici Británie - až na výjimky jako byl Churchill, byli srabi či přímo sympatizovali s Hitlerem. Hamba jim.

0/−2
30.9.2020 11:23
Foto

J56i11ř75í 92Ř70e30z98n66í72k 4602802363825

Hlavně se ale opírali o stanovisko svého generálního štábu, který tvrdil, že GB není schopná válčit.

0/−1
1.10.2020 3:41
Foto

M88a71r10e82k 41V70a13l13i68č97e25k 2211249824460

Pardon, to jsou bláboly, ale lidé Vašeho ražení nikdy nic jiného psát a tvrdit nebudou.

+8/−5
30.9.2020 10:26
Foto

P36a14v62e25l 62D17v30o38ř90á36k 5529335774720

SSSR - zrada. zrada. okupace, popravy.

Rv

+6/−3
30.9.2020 10:21
Foto

J81a49n 32Z64i91e93g76l36e77r 1531546971318

Na rozdíl od Ruska alias SSSR nás Velká Británie, Francie a USA nikdy v historii neokupovaly.

+7/0
30.9.2020 10:11
Foto

J87a12k60u80b 56Š46o61l40c 8671978654725

V.B., Francie, USA jsou přeci jenom jiný level než SSSR. Přesto jim na nás záleželo vždy pouze do výše jejich zájmů. Což je ve finále přirozené. Jen blázen věří, že mu jiný stát pomáhá pro jeho modré oči.

+1/0
30.9.2020 10:25
Foto

J74a67n 43Z19i55e87g47l35e39r 1861586921558

A stejně tak to platí pro Rusko alias SSSR.

+3/0
30.9.2020 10:39
Foto

J31a87k69u10b 36Š19o69l64c 8841428354405

Tam tím spíš, to je snad jasné.

+1/0
30.9.2020 10:44
Foto

J54o95s85e25f 42M23e50r65u90n26k35a 6422260313647

Francie nás okupovala, v době Napoleona. Pomohlo nám především Rusko financované Anglií. Jinak by monarchie z Lotrinska končila již tehdy.

Francie nás okupovala též po roce 1740, kdy většina tzv naší státotvorné šlechty včetně arcibiskupa zradila legitimní panovnici - Marii Terezii.

Už se nedivím, že jste neodpověděl na můj dotaz ohledně Záviše z Falkensteina. Vy totiž nevíte o naší historii nic.

+5/0
30.9.2020 11:31
Foto

J17a71n 91Z11i53e67g34l34e58r 1911396411888

Srab byl především Beneš.

+1/−2
30.9.2020 15:34
Foto

J95a18n 89Z35i18e77g11l90e60r 1201956721188

Miněna současnost 20. století. Nékteří historici ovšem považuji vpád Napoleona do Čech za osvobození od Habsburků nikoliv okupaci. :-)

+1/0
30.9.2020 15:42
Foto

J36a64n 15Z62i37e82g15l53e62r 1911916401818

Jinak Schwarzenbergové zůstali věrní legitimní české královné Marii Terezii. Ale to vy nevíte.

+1/0
30.9.2020 15:47
Foto

Z72d29e70n37ě33k 13Z81á61m69e81č36n98í34k 1470291728557

rusáci nás neokupovali přijeli na pozvání, možná, že i vašich rodičů, ale určitě dvořáka

0/−2
30.9.2020 12:52
Foto

J60i94ř37í 44Ř40e69z29n94í63k 4552352443435

Vzhledem k tomu, že až do třicátých let byl československý generální štáb tvořen francouzskými generály, tak bych si v případě Francie dělal přinejmenším otazník.

0/0
1.10.2020 3:40
Foto

J26a96n 93Z35i15e81g30l33e86r 1921906551668

Byl to Sovětský svaz který tehdejšímu Československu zakázal vyrábět vozy metra, auta střední a vyšší kategorie a mnohé další. Raboval u nás uran za směšnou cenu.

+7/0
30.9.2020 9:49
Foto

J82a77n 62Z13i45e84g79l16e40r 1961126461418

Takové typické ubrečené čecháčkovské, jak všichni zlí nám ubližovali. Nemá cenu ani číst. ;-D;-D;-D

+6/−2
30.9.2020 9:47
Foto

J59a51n 41Z68i56e55g26l36e65r 1381156971418

Zase snůška Dvořákových nesmyslů. Mimochodem auta, lokomotivy, autobusy, trolejbusy vyrábíme i nyní a v lepší kvalitě než za komunistů.

+7/−1
30.9.2020 9:44
Foto

P47e52t32r 73L12u46k88e73š 6863501

Nevím jak probíhalo finanční vyrovnání za tkaničky:-), ale například aeroplány, tanky nebo flinty byly ZAPŮJČENY. Pokud se zničily, případně jsme je po válce vrátili, NEPLATILI jsme za ně.

Výzbroj jsme čerpali v rámci Zákona o půjčce a pronájmu.

+3/−1
30.9.2020 8:54
Foto

J42a60k20u50b 64Š36o84l10c 8901888734325

Teď jsem dočetl knihu o selhání ČSR od americké historičky Mary Heimann, profesorky dějin na univerzitě v Cardiffu. Ta haní Masaryka, Beneše a celou první republiku od samého začátku. Odpovědnost za "sudetskou krizi" hází v podstatě na Beneše a ČSR, květnovou mobilizaci bere jako akt provokace atd.

Takže to jenom k tomu, jak se dnes na univerzitách v Británii koukají na Mnichov 38.

P.S. Lze souhlasit, že Masarykova a Benešova politika vůči menšinám nebyla dobrá, stejně jako politika vůči bezprostředním sousedům. ČSR zůstala jediným ostrovem demokracie, ale mohla si za to částečně sama.

+3/−1
30.9.2020 8:43
Foto

J77a90k28u46b 44Š39o39l26c 8491578144135

A s čím nesouhlasíte, pane Zieglere?

0/0
30.9.2020 9:52
Foto

J47a36n 82Z66i93e65g57l66e71r 1101976171458

Knihu do americké historičky Mary Heirmann považuji za výbornou. Budu na ní psát recenzi.

0/0
30.9.2020 10:09
Foto

J15a60k98u79b 37Š23o19l67c 8251748404555

Rád si přečtu. Sice určitě nebudu souhlasit, ale možná tam něco k zamyšlení bude. U Mary Heimann mi vadí asi nejvíce, jak hodnotí 90 let staré události dnešním pohledem. Beneš je uváděn neustále jako nacionalista, podobným pohledem byli všichni britští politici (za svoji koloniální politiku) zločinci a patřili do vězení.

0/0
30.9.2020 10:22
Foto

J65o11s59e43f 69B11á84r55t17a 7130382528286

Třeba to investigativní Wolner připomene v Reportérech ČT?

+2/−1
30.9.2020 8:38
Foto

P35a41v16e59l 77V92é20b10r 5399772402461

Nechci tvrdit, že západní státy hrály v naší historii obzvláště zářivou úlohu (o Německu nemluvě), Ale máme tu smůlu, že přes naše území přechází pomyslná hranice mezi východem a západem, takže neutralita nepřichází v úvahu. Potřebujeme se tedy hlásit k jedné, nebo druhé straně. A co se mě týče, tak, přes současnou morální krizi západu, je mně tento západ stokrát milejší, než onen opěvovaný despotický východ, i přes jeho zradu z minulého století (v tom jsou s východem fifty fifty). Ostatně, ona ta krize pochází ze zavádění východních móresů v západní kultuře...

+4/0
30.9.2020 7:49
Foto

V21á44c94l44a31v 61S52e20d38l63á96č33e12k 1980221604382

Aha, tudíž za Mnichov, resp. za celý appeasement mohly vlastně "východní móresy" ;-D

+2/−1
30.9.2020 8:50
Foto

I11v32a55n 60Z32b86o76ř61i65l 8964479440645

Děkuji za článek, ale ve zdejší sociální bublině zarytých rusofobů sklidíte jen mínusy a nadávky.

+9/−1
30.9.2020 7:46
Foto

J70i80r13i 32V88r50a60b72e80c 3753102175759

Bludy, bludy, bludy !RvRvRv

+4/−7
30.9.2020 6:54
Foto

J70i43ř82í 56D77o79u58t71n38á54č 3837846885563

;-D to je neskutečnej blábol ;-D GB nebyla žádnou smlouvou zavázána k pomoci ČSR. pokud se dá mluvit o nějaké zradě, tak max. ze strany Francie. Pokud nechápete rozdíl mezi občanem ČSR bojujícím v britské, potažmo sovětské armádě a občanem ČSR bojujícím v československé armádě po boku britské či sovětské radši nic nepište:-/ .. ono je totiž normální, že svou armádu si vláda sama financuje ..

+10/−5
30.9.2020 5:51
Foto

J27o81s65e64f 14M75e73r91u26n29k78a 6192710103657

Británie s námi sice neměla smlouvu, nicméně právě ona vstoupila do Československo - Německého sporu jako arbitr. V pozici arbitra stála jednoznačně na straně totalitního nacistického Německa, zatímco malé demokratické Československo bylo hozeno přes palubu. Tehdejší britští politici nezaslouží naši úctu. Mnichov byl převážně jejich dílem.

Pokud si Chamberlain myslel, že zachrání impérium tím, že bude běhat za Hitlerem jako pejsek, tak holt smůla no.

+7/−1
30.9.2020 6:18
Foto

D29a55n 55P53o55s25p43i78s18i28l 3669858926424

Pred par lety jsem cetl knihu podle zapisku Chamberlainova tajemnika. Chamberlain podle nej Hitlera dost nesnasel a mnichovskou dohodu podepsal se skripanim zubu. Z politickych duvodu po navratu do Britanii pak verejne maval papirem smlouvy s tim, ze smlouva zachranila mir. Na rozdil od Churchilla, ktery se vuci mnichovske dohode ostre ohradil, a rekl ze ustupky agresorovi vyusti ve valku, se ale Chamberlain opravdu domnival, ze pomohl zachranit mir, pak ho zlomilo to, kdyz videl, jak jej Hitler podrazil.

+3/0
30.9.2020 8:55
Foto

J36i29ř47í 10Ř92e42z89n25í21k 4942412123775

Chamberlain nemával textem mnichovské dohody, ale britsko německé námořní dohody.

0/0
1.10.2020 3:48
Foto

D27a62n 76P68o17s58p16i18s98i37l 3419428416834

Mate pravdu s tim papirem - :).

0/0
1.10.2020 11:50
Foto

J13i56ř45í 47Ř89e79z59n88í98k 4412182773675

Tak přece jenom Majskij ve svých pamětech nefabuloval. Vyplatí se číst i ruskou propagandu.

0/−1
1.10.2020 13:20
Foto

J74i14ř43í 59K22ü52h46r 2260256410596

A k likvidaci cukrovarnictví....

ČR je dlouhodobě z hlediska cukru dlouhodobě přebytkovým regionem. Cukru se v Česku vyrobí více než 550 000 tun ročně, domácí spotřeba je 350 000 tun ročně. Vyváží se do Evropy i na Blízký a Střední Východ.

2017

+6/−1
30.9.2020 2:20
Foto

L58e36o85n34a 36B90l16a66h61o57v85á 5680759579513

Vyvážíme i další komodity, jako obilí, mléko atp. Na potravinovou soběstačnost před rokem ́89 si dobře pamatují ti, kteří trávili čas ve frontách, protože věčně něco nebylo.

+9/−3
30.9.2020 7:32
Foto

J31i28ř37í 63K44ü59h39r 2900406140646

To jsou zase kece. GB nebyla před WWII náš spojenec. Exilová vláda ČSR si od ní pak normálně kupovala vystroj pro své jednotky.

A náš spojenec byl SSSR, který byl sice smluvně vázán nám pomoci až po vstupu Francie do konfliktu, ale ti se na nás taky vykvákli a toho, kdo k nim zdrhnul, toho šoupli do gulagu.

+9/−5
30.9.2020 2:16
Foto

I77v28a89n 93Z67b87o24ř85i87l 8624929350625

Tady zase nemáte pravdu vy. Nebo alespoň neznáte historii. SSSR nám pomoc nabízel, jenže Polsko odmítlo pustit sovětskou armádu přes své území. Polsko naopak, spolu s Maďarskem, usilovalo se svým tehdejším spojencem Německem za zády, o ukradení části našeho území (Těšínsko).

A kromě toho na historii starou 80 let se skutečně nedá pohlížet dnešníma očima. To by každá historická událost, včetně snad i bitvy u Thermopyl, mohla být vykládána zcela zmateně a neadekvátně.

+4/−1
30.9.2020 7:44
Foto

M17i35l50a26n 19B88í44l67e12k 5704309271

No právě. Poláci ani Rumuni sovětskou armádu pustit přes svoje území nechtěli - a hlavně, Stalin nebyl tak hloupý, aby šel sám do války s Německem. V Archivu ústavu TGM je zachována Benešova reakce r. 47: "Pravda je, že ani Sověti nám nechtěli jít na pomoc. Jednali neupřímně, naše propaganda je v tomto lživá...Alexandrovskému jsem dal tři otázky týkající se toho, jak nám Sovětský svaz pomůže, a opakoval jsem je. Nedal mi odpověď, nikdy mi nedal odpověď. To bylo rozhodující, proč jsem ustoupil."

+3/0
30.9.2020 9:21
Foto

J87a61n 95Z98i29e45g55l29e71r 1231866761668

SSSR nám odmítal přijít na pomoc, na to jsou důkazy.

+1/0
30.9.2020 18:13
Foto

I89v97a53n 89Z68b87o37ř92i74l 8554199190225

No, když to tvrdí Ziegler, tak to určitě bude pravda :-D :-D

+1/−1
30.9.2020 18:43
Foto

P80e51t68r 96B74u57r68i76a78n 4361286854678

To je zase porce.

Jen pro vaši info, stát vždy platí náklady za své interbrigadisty v cizí zemi. My to Rusům za 1. československý armádní sbor Ludvíka Svobody splatili taky do poslední americké tkaničky.

A ty výčty úspěchů socialistického hospodářství mě fakt dojaly. Řval jsem u nich jako malej kluk.

+15/−8
29.9.2020 23:27
Foto

T26o47m15á89š 93T47a72t59í28č89e90k 5760422810918

Jé, tady se snese nadávek do bolševiků! ;-)

+2/−3
29.9.2020 23:18

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz